W każdym przypadku najlepiej udać się do jednego z naszych oddziałów, gdzie Protetyk Słuchu dokona bezpłatnego przeglądu i oceni, co jest przyczyną zaprzestania pracy aparatu słuchowego. Jeśli w danej chwili taka wizyta jest niemożliwa, należy:
W przypadku aparatów zausznych:
- Sprawdzić stan baterii (w naszych oddziałach można zakupić tester do sprawdzania stanu baterii). W razie konieczności należy wymienić baterię.
- Sprawdzić wylot dźwiękowodu we wkładce - być może wkładka została zatkana woskowiną i dlatego dźwięk z aparatu przechodzący przez wężyk i dalej przez wkładkę nie przechodzi do ucha. W razie konieczności wyczyścić wkładkę →więcej (link do środków pielęgnacyjnych
- Sprawdzić czy wężyk nie jest przerwany, zatkany lub sztywny. W razie konieczności wymienić wężyk, lub udać się do Protetyka słuchu
W przypadku aparatów wewnątrzusznych
- Sprawdzić stan baterii (w naszych oddziałach można zakupić tester do sprawdzania stanu baterii). W razie konieczności należy wymienić baterię.
- Sprawdzić stan filtra. Sprawdzamy-pod lupą, czy nie jest zatkany woskowiną. W razie konieczności należy go wymienić
- W aparacie wewnątrzkanałowym (CIC) sprawdzić, czy otwór mikrofonu w klapce baterii nie jest zatkany. W razie konieczności przepychamy go w kierunku od wewnątrz klapki na zewnątrz krótszym wyciorkiem załączonym do zakupionego aparatu słuchowego. Uwaga! Nie wkładamy niczego do samego mikrofonu!